Overblog Suivre ce blog
Administration Créer mon blog
occitan-aude.over-blog.com

Cauma de la fam de Dàvid Grosclaude !

28 Mai 2015 , Rédigé par Mirelha

Dàvid Grosclaude, ancian president de l'Institut d'Estudis Occitans e conselhièr regional de la Region Aquitània, a pres l'iniciativa de se metre en cauma de la fam al Conselh Regional d'Aquitània per protestar contra lo mesprètz de l'Estat rapòrt a la lenga occitana e, en particulièr , cap als vòtes de las Regions Aquitània e Miègjorn-Pirenèus per l'espelida d'un Ofici Public de la Lenga Occitana ont l'Estat deuriá téner son ròtle per afirmar la reconeissença, lo respècte e la promocion de las lengas de França.

L'IEO-Aude convida totes los amics e amigas de la lenga d'Òc, totes las ciutadanas e totes los ciutadans conscients dels enjòcs democratics de la diversitat culturala, a prene part al recampament per manifestar lo sosten a Dàvid Grosclaude aqueste divendres 29 de mai a 11 oras del matin davant la Prefectura de l'Aude a Carcassona.

Al-delà d'aqueste moment fòrt, una responsa consequenta e dinamica demòra de portar a las questions linguisticas en França. Serà lo sens d'una granda accion collectiva : lo recampament e la manifestacion del dissabte 24 d'octobre a Montpelhièr. De Bordèu a Montpelhièr, un sol crit :

« Anem Òc ! Per la lenga occitana ! »

Per ne saber mai : http://david-grosclaude.com/

Cauma de la fam de Dàvid Grosclaude !

David Grosclaude, ancien président de l'Institut d'Estudis Occitans et conseiller régional de la Région Aquitaine, a pris l'iniciative de se mettre en grève de la faim au Conseil Régional d'Aquitaine pour protester contre le mépris de l'État par rapport à la langue occitane et, en particulier, au sujet des votes des Régions Aquitaine et Midi-Pyrénées pour la création d'un Office Public de la Langue Occitane où l'État doit tenir son rôle pour affirmer la reconnaissance, le respect et la promotion des langues de France.

L'IEO-Aude invite tous les amis et amies de la langue d'Oc, toutes les citoyennes et tous les citoyens conscients des enjeux démocratiques de la diversité culturalle, à prendre part au rassemblement de soutien à David Grosclaude ce vendredi 29 mai à 11 h du matin devant la Préfecture de l'Aude à Carcassonne.

Au-delà de ce moment fòrt, une réponse conséquente et dynamique reste à apporter aux questions linguistiques en France. Cela sera le sens d'une grande action collective : le rassemblement et la manifestation du samedi 24 octobre à Montpelhier. De Bordeaux à Montpellier, un seul cri :

« Anem Òc ! Per la lenga occitana ! »

Pour en savoir plus : http://david-grosclaude.com/

Lire la suite

RENDÈTZ-VOS LITERARIS PER CLAVAR LO MES DE MAI

26 Mai 2015 , Rédigé par Mirelha

RENDÈTZ-VOS LITERARIS PER CLAVAR LO MES DE MAI

OMENATGE A Ives ROQUETA (SETA)
JORNADA DEL LIBRE OCCITAN (SANT-ORENÇ)

* Dissabte 30 : Omenatge a l'Ives Roqueta a Seta :
Lo Cèucle Occitan Setòri aurà lo plaser de vos aculhir aqueste dissabte 30 de mai, de 2 oras a 5 oras del vèspre a l’espaci Meyer, 11 carrièra dau Molin de Vent, a Seta, per l’omenatge rendut a Ives Roqueta que se n’anèt fai gaire.

L’evocacion de sa vida, de son òbra e de son engatjament occitanistas serà facha per d’amics, de companhons d’accion e d’artistas, a travèrs de lecturas, de testimoniatges, de documents e de libres expausats.

Aquesta manifestacion es organizada en partenariat amb Les Amis de Pierre François, l’Institut d’Estudis Occitans, lo CIRDOC, la Comuna de Seta.

* Dimenge 31 : Jornada del libre a Sant-Orenç : Venètz festejar lo libre, los libres occitans, los autors, los editors e libraris, la lenga occitana a la Jornada del libre occitan 2015 al 46 bd de Catala  31650 St Orens de Gameville

Obertura a 10 h, 

- 11 h : Florian Vernet,

- 12 h : Mirelha Braç,

- 12 h 30 : Aperitiu d’inauguracion

- 14 h 30 : Prèmi de traduccion

-14 h 45 : Maurici Romieu

- 16 h : Maria Roanet,

- 17 h : Pascala Respaud (contes)

- Tota la jornada : Taulièr dels editors Cap’Òc, Grelh roergàs-CCOR, Edite-moi, IEO, IEO Lengadòc, IEO d’Aude, IEO de Tarn, Letras d’Òc, Libreria Occitania, Reclams, Revista Òc, Vent Terral e d’autres… Mercat del terrador.

http://www.letrasdoc.org

 

 

Lire la suite

Monsur lo President, vos fau una letra...

19 Mai 2015 , Rédigé par Mirelha

A l'escasença de la venguda d'En Hollande a Carcassona, aqueste dimars 19 de mai
 

Monsur lo President, vos fau una letra...

 

Monsur lo President, vos fau una letra que legiretz se trapatz un momenton. Moment que vous n'avez pour l'heure apparemment pas trouvé pour assurer le devenir des langues et cultures de France, comme vous l'aviez promis.

Depuis mai 2012, nous avons eu droit à quelques colloques et commissions ; à un vote de l'Assemblée, sans lendemain, envisageant la signature de la Charte des langues régionales et minoritaires... Et puis ? Toujours pas de texte de loi ; les difficultés (administratives ou financières, il y a toujours une raison) pour ouvrir des classes bilingues (public ou Calandretas) ; l'absence de référence aux questions linguistiques dans la nouvelle organisation territoriale ; le récent refus du Préfet de Provence d'inscrire la question dans l'enquête publique pour le Contrat de plan État-Région ; pas plus (plutôt moins) d'occitan sur les antennes des radios et télévisions publiques ; le grand flou quant à la place de l'occitan dans la réforme lancée des programmes du collège, renvoyé à une interdisplinarité qui ne saurait remplacer la mise en place d'une continuité effective de la maternelle à l'Université . ..

On va nous objecter que vous êtes venus parler d'économie à Carcassonne. Mais les humains doivent-ils être réduits à la seule dimension économique : il faut aussi échanger, parler, écouter, transmettre, écrire, lire, chanter, créer, danser, peindre … pour donner du sens à la vie en société.

Que l'air des pays d'Oc, la terre des troubadours, vous inspire pour intégrer la question linguistique dans la recherche d'une société ouverte et plurielle, jouant sur toutes les richesses et apports de ses citoyennes et citoyens et non dans le repli sur une unicité de pensée, de langue et de comportements.

Ce message, les associations occitanes (Institut d'Estudis Occitans et Calandreta) les mettront en avant lors du grand rassemblement pour la reconnaissance et la promotion de notre langue le samedi 24 octobre prochain à Montpellier, dans le même élan que les mouvements représentatifs des autres langues de France.

Monsur lo president, sens vos comandar : trapatz un momenton per legir aquesta letra e per respondre a nòstras aspiracions legitimas.

Communiqué de l'Institut d'Estudis Occitans-Aude (ieo11@ieo-oc.org)

Lire la suite

RENDÈTZ-VOS OCCITANS PER UNA DIMENJADA DE MAI

10 Mai 2015 , Rédigé par Mirelha

RENDÈTZ-VOS OCCITANS PER UNA DIMENJADA DE MAI

* dissabte 16 de mai :

- al Molin de la Ganguisa a Mòlavila, se ten lo primièr Fest'imaginari

http://fr.calameo.com/subscriptions/4339625#

dins l'encastre de las Jornadas europèas dels molins

http://www.journees-europeennes-des-moulins.org/aude.html

 

- a Carcassona, Capèla de las Dominicanas (19, carrièra Maja/rue de Verdun), a 10h30 del matin : presentacion en occitan de la mòstra « Carcassonne, villes médiévales » a l'iniciativa del Cercle Occitan del País de Carcassona (dintrada liura).

http://carcassonne.org/carcassonneville.nsf/vueTitre/DocAgendaC4B2D75D4E4B3C9DC1257D4F003352A4?opendocument

 

* dimenge 17 de mai :

A Pomàs, passejada contada amb l'Alan Roch

- 14h30 : rendètz-vos al Claus Jove ; passejada contada dins lo vilatge a l'entorn de la glèisa e del castèl.

- a 16h30 : sala polivalenta, moment conte assetat (pel public).

- Aperitiu per clavar lo vèspre.

- Contes en version trilenga : occitan, un pecic de francés e la fòrça del gèste.

- Se marcar alprèp de la Comuna : 04 68 69 42 67. Participacion : 7 €. A res-non-còsta pels pichons (mens de 10 ans).

Lire la suite