Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
occitan-aude.over-blog.com

Escriure als deputats / Loi MOLAC pour les langues régionales

17 Mars 2021 , Rédigé par Mirelha

PER LA LEI MOLAC, VOS CAL ESCRIURE ALS DEPUTATS AUDENCS

Per que lo vòte de la lei Molac que conten mesuras positivas per las lengas de França siague efectiu lo dijòus 8 d’abril que ven e per que lo govèrn fague pas passar lo refús dels articles fòrts, l’IEO-Aude vos convida a interpelar los elegits audencs e vos propòsa dos exemples de corrièr (una version longa e una version corta) que podètz personalizar.

Mandatz vòstre tèxte

- siá per corrièr :

Danièle Hérin 2 Rue Barbès 11000 Carcassonne
Alain Péréa 5 quai Vallière, appt 4 11100 Narbonne
Mireille Robert 90 Rue Saint-Martin 11300 Limoux

siá per mél :

daniele.herin@assemblee-nationale.fr
alain.perea@assemblee-nationale.fr

mireille.robert@assemblee-nationale.fr

a) version corta

M. lo deputat, /Dòna deputada,

Compti sus vòstra preséncia dins l’emicicle lo dijòus 8 d’abril per votar dins l’estat arrestat pel Senat la proposicion de lei en favor de la proteccion patrimoniala de las lengas regionalas que conten mesuras positivas per nòstra lenga, l’occitan.

Amb l’expression de mas salutacions ciutadanas.

M. le député, Mme la députée,

Je compte sur votre présence dans l’hémicycle le jeudi 8 avril pour voter en l’état adopté par le Sénat la proposition de loi en faveur de la protection patrimoniale des langues régionales qui contient des mesures positives pour notre langue, l’occitan.

Avec l’expression de mes salutations citoyennes, 


 

b) version longa

En o Na ………… , 

Preocupat/daper l’expression de la lenga occitanateni a portar vòstra atencion sul vòte previst lo 8 d’abril sus la proposicion de lei de Proteccion patrimoniala de las lengas regionalas que permetrà avançadas per las lengas de França. 

Vos convidam de marcar vòstre sosten e vòstre engatjament per nòstra lenga e nòstra cultura occitanas en prenent part a la sesilha concernida per dire de votar de òc a un tèxte confòrme a la redaccion trasmesa pel Senat.

De mai, vos fasèm part de nòstras preocupacions rapòrt a las refòrmas del licèu e del bachileirat qu’an menat a un demesiment del nombre d’escolans al licèu e de candidat(a)s al bachileirat per las opcions lenga regionala. Cal tornar véser las mesuras negativas e alinhar lo coeficient a l’espròva finala sus lo de las lengas ancianas.

Vos fau part de mas salutacions ciutadanas, 

M. ou Mme……… ,

Préoccupé par l’expression de la langue occitane, je tiens à attirer votre attention sur le vote prévu le jeudi 8 avril concernant la proposition de loi de Protection patrimoniale des langues régionales qui apporte des avancées pour les langues de France.

Nous vous invitons à marquer votre soutien et votre engagement pour notre langue et notre culture occitanes en étant présent lors de la séance concernée afin de voter positivement un texte conforme à celui qui vous a été transmis par le Sénat.

De plus, nous vous faisons part de nos préoccupations quant aux réformes du lycée et du baccalauréat qui ont mené à une diminution des élèves au lycée et candidat(e)s au baccalauréat dans les options langue régionale et demandons de revoir les mesures négatives et l’alignement du coefficient à l’épreuve finale sur celui des langues anciennes.

Veuillez agréer l’expression de mes meilleurs sentiments citoyens,

Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article